...och lite trädgård förstås!


söndag 9 september 2007

Cykeltur, kyrkoruin och äpplepaj



Vilken härlig dag med vackert väder vi haft här idag. Jag och sambon tog en cykeltur, det var perfekt väder. Annars brukar det blåsa en hel del här på västkusten men idag var det lugnare än vanligt.

Turen gick ner till en gammal kyrkoruin, ligger väldigt fint nere vid Nordre Älv.


När vi kom hem bakade jag paj med äpplen från vårt egna äppelträd. Det smakade väldigt bra...



Ha en skön söndag! Kram på er alla!

12 kommentarer:

Cornelias Corner sa...

Vilken härlig dag ni haft! Hit kom solen vid 16-tiden. Själv har jag mockat stall, staplat ved och plockat 1,5 kg kantareller på min hundpromenad. Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka vackra foton och den äppelpajen såg verkligen god ut!! Snyggt du hade dekorerat med kransen och ljusen nedan! Mari.

Marie sa...

Vilken härlig dag ni haft! Här kom inte solen förrän efter lunch. Äpplepajen såg väldigt smaskig ut.

Ha en bra vecka. Kram Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig söndag du haft! Ha en bra vecka! Kram!

Anonym sa...

Härliga bilder! Gott med äppelpaj! Har ni egna äpplen? Hos oss blir det inga äpplen i år eftersom träden är helt utan frukt (förutom vinteräppleträdet). Ha en fin vecka! Kram!

Lotten sa...

Vilken härlig ruin.... vart ligger den? Jag hade ju jobbat natten så jag sov när solen lyste som mest...

Anonym sa...

Små söndagsutflykter är så mysiga - och med fika efteråt - härligt! Vacker bild på havet.... =)

Signes Vind sa...

Gjorde också äppelpaj igår. Det är bland det bästa med hösten.

Hem och Lycka sa...

Härliga bilder, särskilt den sista ;-) kram

Husbilsresan sa...

Vilken ärlig cykeltur och vilka fina foton.Och vad sugen jag blev på äppelpaj nu.
Ha det gott!Kram!

Maria sa...

Härligt med egna äpplen som man kan baka paj av...

Hem & Harmoni Marie sa...

Tack snälla för era kommentarer!

Lotten: Ruinen ligger i Ytterby, alldeles vid Nordre Älv, vid den röda järnvägsbron över till Hisingen.
Det är väldigt mysigt där, finns en gammal kyrkogård som är vacker.