...och lite trädgård förstås!


onsdag 31 oktober 2007

Små gula träskor med röda hjärtan...

Så var det sista oktober redan. Tiden rusar iväg minst sagt...
Idag vet jag inte vad som tog åt mig... vaknade till när sambon åkte till jobbet och somnade sen om. Sov som en stock och vaknade inte förrän kl 10.... hela förmiddagen liksom försvann men skönt var det! :)

Nu städar jag hela huset men var tvungen att ta en liten paus för det är så tråkigt.
Imorgon ska vårt hus besiktigas...alla utrymmen. Usch och fy!
Okända människor ska öppna alla rum och kika överallt. Gillar jag inte...
Anledningen till besiktningen är att på granntomten ska de spränga. Fram till för några veckor sedan var det fin natur och skog... nu ska där byggas. Trist tycker jag i alla fall.

När jag höll på att städa hittade jag mina första träskor i en kartong.. De är nötta och välanvända. Storleken vet jag inte men de är inte stora i alla fall.



Ja, redan då gillade jag uppenbarligen små hjärtan... :)
Kul att min mamma tänkte på att spara dessa.

Ha det gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka söta!!! Det blir som ett litet smycket att ha som prydnad kanske? Det är nog inte så många småbarn som skuttar omkring i träskor nu för tiden som när jag/vi var liten. :)

Stina sa...

Men vilka små söta. Kramis

junhe sa...

fint och nostalgiskt att ha som stilleben. ha dt gott. kram junhe

Chatarina sa...

Vilka underbart söta skor.

Vad tråkigt med bygget.
Ha det gott
Chatarina

Hem & Harmoni Marie sa...

Åsagåsa: Nej, nu för tiden har nog barnen lite mjukare skor än vi hade :) Men vi var lika glada ändå!

Hemma på landet: Kram till dig också!

Junhe: Tack, ha det gott du också.

Chatarina: Tack! Nu är i alla fall besiktningen avklarad... sen får vi hoppas vårt hus står kvar efter sprängningen...