...och lite trädgård förstås!


måndag 21 april 2008

Feng Shui




Vilket underbart väder vi har fått! Det känns som sommar redan, tänk vad lite sol och värme kan göra.

Jag har precis läst en bok som heter 'Rensa i röran med feng shui' av Karen Kingston. Den är verkligen energigivande.
Den fick mig att börja tänka efter vad jag har i alla skrymslen och vrår. En hel del skräp inser jag, som jag nu ska försöka ta tag i och göra mig av med.
Jag fick också en väldigt bra förklaring på vad Feng Shui egentligen är. Så här skriver Karen:
"Feng Shui är konsten att balansera och harmonisera naturliga energiströmmar i vår omgivning i syfte att skapa välgörande effekter i våra liv"

Intressant, eller hur?

Ha det gott allihopa och ta hand om er! Kram!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en väldigt intressant bok. Jag hann bara läsa några få sidor och första sopsäcken var fylld. :) Tyvärr så tog jag inte med mig något från boken när jag lämnade tillbaka den, men en grundtanke kanske blev kvar i alla fall.

Lotta 8`) sa...

Hej i vårsolen!
Den boken har jag också läst och efter det städades det rejält =) Men även i trädgården skall man tänka på balans och tillföra det som saknas, oftast är det ju vatten så mera fågelbad i trädgården =) Ha en härlig vårdag!

Karin sa...

Jag har läst ett antal feng shui böcker men inte den här. Låter helt klart intressant! Jag hoppas allt är bra med dig. Kram Karin

junhe sa...

grattis till så många besökare =) visst har vi fått ett härligt vår väder, hoppas bara det håller i sig länge...länge =) ha dt gott/ junhe

Anonym sa...

Den har jag själv hemma. Var ett tag sedan jag läste den, men tror nog det är dags att börja tänka på det där med feng shui nu igen ;)
Har varit lite energilös på sista tiden. Kan det bero på bristen av feng shuitänkande kanske? ;)
Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken vacker bild!!!

Ha en fortsatt skön helg, kram!

Cornelias Corner sa...

Ja, vädret är verkligen ett lyft!!! Nu ska jag ner och harmonisera i köket lite - ha en härliga söndag! Kram

Mjuka sa...

Har också läst. det är tufft att upprätthålla, då vi lever compactliving 5 barn och två vuxna på 113 kvm. men jag försöker verkligen
kramar malin

Hem och Lycka sa...

Vacker bild! Ja, Feng Shui är riktigt intressant, har själv ett par böcker och tycker det är lärorikt. Måste ta itu med förrådet, jätterörigt där. kram!

Efwa sa...

Otroligt inspirerande bok. Den gör verkligen att man börjar rensa. Jag läste den första gången för 7-8 år sedan och den hjälpte mig att göra mig av med saker som tyngde ner mitt liv. Nu kan jag börja samla igen och göra det med eftertanke istället för att det bara blir så.
Feng Shui är kul om man tar det med en nypa salt och det funkar faktiskt.

Lallis - liv och leverne sa...

Åh ja, jag älskar den boken:)En riktigt fin Påsk önskar jag dig.
Kram Lallis