...och lite trädgård förstås!


lördag 6 juni 2009

Heja Sverige

Vi har inga riktiga traditioner på nationaldagen i vår familj...liksom många andra svenskar. Vi firar inte direkt, inte som våra grannar norrmännen gör i alla fall. :)
Men vi kan ju bli bättre på det.
Firar ni, och i så fall hur?


Du gamla, du fria, du fjällhöga Nord, du tysta, du glädjerika sköna!
Jag hälsar dig vänaste land uppå jord, din sol, din himmel, dina ängder gröna,
din sol, din himmel, dina ängder gröna



Kram till er alla och tack för att ni kikar förbi! Ni missar väl inte den viktiga fotbollsmatchen ikväll? Heja Sverige!
Nu ska jag nog ge mig på lite bakning...kanske morotskaka?

2 kommentarer:

Maria sa...

I år har jag inte riktigt hunnit med att planera något direkt firande. Jag ska dock heja ordentligt på Sverige när det blir dags för avspark ikväll!

Ingrid sa...

Lite lätt firar vi med att baka en cucpcakes som ser somrig och Svensk ut. Annars är det inte så mycket firande.

~Livet i byn