...och lite trädgård förstås!


torsdag 13 augusti 2009

Mumsigt...

Tack för era snälla kommentarer om min nya egentillverkade kudde! Förstår att ni är fler där ute i cyberrymden som har sådana möten med symaskinen :) Efter era rara ord så vågar jag mig nog på ett nytt möte snart (har mer tyg i gömmorna och kuddar som behöver kläder)

Idag fyller min käre far år och igår fikade vi här hos oss. Mumsiga chokladmuffins (vit choklad) med en klick grädde och ett hallon som dekoration... så gott men ack så mäktigt. En liten räcker mer än väl...



Sitter här och njuter av Ernst på tv'n. Hade inte tackat nej till vare sig båthuset eller bastun som de fixat med nu. Såå fint!
Har ni förresten hört att han ska släppa en bok till jul? Jul med Ernst.... bara namnet bådar ju gott :)

Kram!

10 kommentarer:

Annas Lycka sa...

Mums till både din bakelse och Ernst!! :)

Ha det gott: Kram Anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Smarrigt...bara äääälskar vit chocklad ju!!!
Go Kväll!!

~~♥ Kramelikram Millan♥~~

Lilla huset på prärien sa...

ÅHH - Jul med Ernst! Den måste jag ju bara ha. Köpstopp eller inte. Satt och tittade på programmet igår och tänkte att "jag älskar honom den mannen" :)

Vilka härliga bakverk!! En sådan skulle jag haft nu på morgonkvisten *ler*

Kram Jenny

Min Skattkammare sa...

Va bra att du håller med! ;o)
Jösses, vad fikasugen jag blev nu när jag ser dina fina muffins, det är nog dags för kaffetåren!
Kudden är jättefin!
Kram Kicki

Stina sa...

Verkligen mumsigt.:-) kramis

Moa sa...

Men så sugen jag blev på bakelserna som du visar.. dregel dregel i mungipan, får gå o se i mina gömmor om jag hittar något gott.. Vacker kudde du fick till fastän du slogs o bråkade med symaskinen.. det är inte rätta takter man ska prata lugn och klappa maskinen och så trär man om allt .. oftast det som är felet.. fast man tror man gjort rätt.. säger syfröken Moa.. =)

Sussi sa...

Så gott det ser ut. Min son älskar vit choklad så den muffisen borde vara något för honom :)

Karin hemochliv.blogg.se sa...

Vad goda de såg ut (sippar ilsket på min tekopp och drömmer om något gott till!). Boken lär bli en storsäljare i jul.

Kram!

Jord under naglarna sa...

Åhå, vad fikasugen jag blir nu...
Det där bårhuset och bastuflotten måste vara något av det bästa Ernst gjort i teve, kanske Sparuinen på Gotland också. Han är hjärtligt välkommen till mig! ;)
Ha en skön kväll!

Nu måste jag till köket och gräva i gömmorna...

OlgaA sa...

Grattis till pappan då!=)
Tycker om att äta söt ibland, men baka inte tycker jag om=) Det där ser så mums ut ;)
kram mammatillungar