...och lite trädgård förstås!


lördag 28 november 2009

Julkulor i fattigmanssilver

När jag hastade in i butiken här i stan som säljer Jeanne d'Arc Living magasinet så kunde jag ju inte motstå en påse med julkulor i fattigmanssilver. Såå gudomligt söta!
Och magasinet.. jösses säger jag bara. Det blir bara finare och finare... I love it!

Fastnade på ett recept "Honningskage med Sne" (sid 106), men det jag inte riktigt är med på...Vad är Ymer för något? Om ni vet så snälla hjälp mig... tack.


Nu ska jag fortsätta med min adventspyntning, sen blir det kanske en tur i skogen för att se om jag kan hitta en liten grantopp :)

Bästa adventshelgen önskar jag er alla!

7 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Hallå där! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig - har ingen aning om vad ymer kan vara??? Vill bara slänga in en liten hälsning och säga att din nya layout blev jättebra! Snygg header också!

Kram M

Unknown sa...

hejsan
så vackra julkulor du visar, här kallar vi ju dom för pumlor :)
ha en trevlig 1;a advent.
catthie

Sallys hus sa...

Hej o tack för hälsningen...;)
Jag har heller ingen aning om vad ymer betyder....finns det inte lexicon på nätet?? Prova där....
Vilka fina the o kaffe burkar du köpt.
Måste fråga....
Bilden med ljusen o siffrorna......får jag låna den???
jag säljer ju sånna i min butik...
Hade tänkt ta egna bilder på dem på ljus men jag hinner ta mig katten aldrig.
Jag länkar så klart till din sida i så fall...

Ha en mysig advent du med....;)
kram Katarina

::fina:: sa...

Åh, så fina, köpte precis likadana i en sådan påse förra året, har dem framme året om i ett vitt träfat, de är så vackra! Hoppas du har en mysig första adventshelg!
~Josefine

Desirée sa...

ja grantopp! Ska ut och fixa en sådan jag med imorgon! Hoppas du har en härlig adventshelg =)

Karin - Mina Rum sa...

Du ska inte ta mig helt på orden men "ymer" är filmjölk på danska, om jag inte missminner mig. Du kan ju fundera om det verkar rimligt i receptet med mått och så.
Julkulorna är jättefina. Sådana kan man inte få för många av. Kram

millandante sa...

Läste igår om tipset att ta en grantopp ifrån ett dike eftersom de ändå rensas bort därifrån!
Ymer har jag ingen aning om... men jag vet att det där var väldigt fina kulor:)
Kram