...och lite trädgård förstås!


onsdag 11 november 2009

Spa vistelse....

Som jag berättade tidigare så var vi på spa i helgen...superskönt! Önskar man kunde åka lite oftare men å andra sidan så kanske man inte uppskattar det lika mycket då....
Lite blandade bilder... De två korgstolarna (bild 2) stod i VIP-spat där vi fick 45 minuter i avskildhet...så mysigt! När vi kom dit så stod ett upptappat varmt skumbad och levande ljus och väntade på oss. Kan det bli bättre?
Visar också vilken god middag vi fick...precis sådant jag aldrig gör hemma :)



Tack för alla tips angående min vildvuxna Myrsine. Jag ska nu testa att klippa till den lite.
Eftersom ni är så bra på tips....så tänkte jag passa på att fråga efter mer tips... he he he!
Efterlyser nu tips på en god förrätt, gärna lite plockmat-aktigt. Typ något man kan bjuda på innan man går till bords.. något som inte kräver en egen tallrik och bestick...
Blev helt plötsligt svårt att förklara men jag hoppas ni förstår vad jag menar :)

3 kommentarer:

SKOOGSTROLLET sa...

Åh, vad härligt det ser ut. Vad skönt att kunna glömma vardan en hel helg och bara njuta.

Visserligen vet jag inte om rotsakerna anses vara rostade här, men de åker gärna in i ugnen med olivolja och mycket timjan, det är verkligen mums. Däremot är frågan vad som är godast att ha till. Det får nog bli det när ett par kommer förbi på lördagkvällen.

Jord under naglarna sa...

Å, så mysigt!! ...och gott!

junhe sa...

härligt med spa vistelser! var på mössebergs spa förra året och jag är lyrisk fortfarande =)
vad gäller en god förrät så brukar jag göra mördegssnittar. fyllningen går att variera i det oändliga och formen...ja, det är bara fantasin som sätter gränsen. på sommaren har jag gjort fjärilsformer med lax/ostfyllning och nu på höst/vintern har jag gjort runda med getost/salami/pesto
MUMS...ALLA LIKA FÖRSVINNANDE GODA. Lycka till och ha en bra fortsatt vecka/ kram junhe