...och lite trädgård förstås!


fredag 9 juli 2010

Smultron på strå

S
multron på strå... det är sommar det!
Vi har en ganska stor rabatt med smultron och nu lyser det rött överallt. Hur goda som helst och går man förbi rabatten så doftar det smultron, då är det svårt att låta bli att norpa några stycken....

Idag har också mannen gått på semester och det firade vi med lite gott att äta och dricka på altanen. Långsam solnedgång över skogen gör att man sitter och njuter länge!
Hoppas och håller tummarna för att vi får många sådana här fina kvällar i sommar.

5 kommentarer:

::fina:: sa...

Ååh vad det är underbart med solvarma smultron! Ljuvliga bilder du visar. Ha nu en underbar semester - själv börjar jag jobba igen på måndag! Kram, Josefine

Hem och Lycka sa...

Mmm, så gott. Vi hade både röda och vita smultron förut men tydligen muterar de röda bort de vita, jätteskumt! Så nu är det bara vita kvar, ska nog fixa det tills nästa år ;-)

kram Mia

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra lördag.
Kram
Hanna

mammaxtre sa...

Smultron på strå minner om barndom. Härligt!

brudberg sa...

Fantastiska bilder... Jag skulle gärna vilja låna en av dom till ett stycke poesi jag skriver på min blogg... Jag refererar givetvis tillbaka till källan

http://brudberg.wordpress.com