...och lite trädgård förstås!


tisdag 13 juli 2010

Trädgårdsdrömmar ~ Garden dreams

V
ad göra om man i sin ägo har en gammal bräda, vit hobbyfärg, en bokstavsschablom, en blyertspenna och en fin pensel.
Ja inte vet jag vad ni skulle hitta på men hos mig blev det så här :)
Nu återstår bara att bestämma var den ska få bo.... kanske bredvid örtagården, eller på planteringsbordet eller vid lilla sittgruppen på framsidan...
Ja, semestern är verkligen tiden för svåra beslut :)


PS. Mina trädgårdsdrömmar innefattar ett växthus, gärna stort med gamla fönster och en vacker dörr... Därinne ska jag sitta och bara njuta, titta på mina vackra blommor, bläddra i fina tidningar och böcker och kanske njuta av ett glas vin eller två.

8 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Jättejättefin!!
*vill ha!*
Vem har väl inte trädgårdsdrömmar? Tyvärr växer och växer listan hela tiden... Men halva nöjet kanske är att fantisera och planera? :) Om man ändå inte vore så otålig, hmmm.

Hihi, kul med skålen! Jag köpte en till en väninna också.
Må så gott i värmen! kram!

mammaxtre sa...

Jag formligen älskar den. Du skulle kunna öppna eget företag vännen.

Karin - Mina Rum sa...

Superfin skylt! Dina trädgårdsdrömmar låter väldigt lika mina. Mitt växthus skulle gärna få vara murat nertill. Det är så snyggt...
Ha d bra. Kram!

SKOOGSTROLLET sa...

Tja, varför inte placera den där du vill ha ditt framtida växthus?

Ja, här finns också drömmarna om ett riktigt växthus, men just nu får jag nöja mig med mitt lilla krypin i plast. Hmm, det var lite trångt att sitta på huk och binda upp tomaterna ... eller beror det på att det bor för mycket där inne?

Helena sa...

Jättesnyggt blev det, var hittar man bra schablon med bokstäver?
Ha en bra vecka/ Helena

Lotta 8`) sa...

Jättefint blev det! Åh - jag får genast en ide till min drivved som jag samlar på :) Hmmm - var hittar man textschablon tro? Panduro? Färg med tro? Jag längtar tills jag har semester och är vid stugan vid havet så jag kan pyssla jag med :)

Ha det allra bäst :)

Unknown sa...

Åh så flott!!!! Tack du rara för din värmande kommentar om vår nya bok!! Blir sååå glad, KRAM Petra

Fröken Fräken sa...

Jättefin bräda! Har också de schablonerna från Panduro, och de har fått komma till stor användning!!