...och lite trädgård förstås!


onsdag 4 augusti 2010

Dahlior på Magnolia ~ Dahlias at cafe Magnolia

I
dag har jag spenderat dagen på Magnolia (café, inredning och trädgård) tillsammans med mor och syster.
Mina förväntningar var dessvärre högre än vad verkligheten visade sig vara men trädgårdens blommor var mycket vackra.
Dock mest dahlior i alla dess former och färger. Jag börjar med ett collage i vackraste vitt....

Mycket fotograferande blev det så vill ni se fler blommor så visar jag gärna.
Lusthuset här nedan hade jag inte tackat nej till... där skulle jag trivas. Men var är inredningen? Där hade man kunnat göra så mycket mer...

3 kommentarer:

Remsan sa...

Jag skulle gärna också haft det där lusthuset... Eller ett litet växthus, där man kan ta en kopp kaffe, läsa lite, vila, ja bara må bra helt enkelt.

Karin - Mina Rum sa...

Dahlior är inte min favoritblomma men vita är ändå helt okej. Då gillar jag hortensior mycket mer. Jag köpte själv en vidjehortensia i förrgår men en vit. Inte har jag speciellt bra koll på hur de ska skötas men de borde vara ganska enkla. Mina föräldrar hade en som blev jättestor och den stod i tung lerjord (läs: som betong).
Kram!

Betty sa...

Hallojsan där !
Var så sugen på en dahliarabatt i år ,men tyvärr så får den vänta lite. Hoppas på nästa år istället.

Kram Betty !