...och lite trädgård förstås!


tisdag 14 september 2010

Tematisdag ⎮ Stolar

S
å är det tisdag igen och dags för tema i Fabriken. Denna gång har de duktiga tjejerna valt temat Stolar.
Istället för stolar så blir det stol hos mig. Ett kul tema tycker jag, som kan tolkas på lite olika sätt.

Den här stolen är ett loppisfynd. Den var brun och ful när jag la vantarna på den, 30 kronor fick jag ge. Ett par omgångar med vitfärgen och den blev mer i mitt tycke. Hur den såg ut innan kan ni se här

Ett grått runt fårskinn värmer rumpan gott och en liten virkad pläd (också loppisfynd) att svepa runt axlarna, jätteskönt när jag sitter och bloggar.
Här har jag flyttat ut stolen till vårt allrum för att ni skulle se den bättre. För mitt senaste målningsprojekt är saken som vanligtvis står framför stolen... ingen vacker syn just nu :) Mer om det senare...

Till höger skymtar ni vårt sovrum.
Tänk att väggarna där var vad jag kallar "Korv Stroganoff färgade" när vi flyttade in och tapeten i allrummet var gul! Det ni... vilken färgkombo!
En sakta resa mot färger i harmoni sker här hemma. Jag måste känna efter noga innan jag vet vad vi vill ha.. :) (ja, jag känner efter vad vi vill ha och sen sker en övertalning med olika lyckade resultat)


Hoppas ni gillade mitt bidrag till temat Stolar! 
Önskar er alla en skön fortsättning på veckan...


5 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon,
vilken fin stol och fint fynd!Ni fyndar så billigt där på andra sidan viken :)
Och vilket mysigt sovrum ni ser ut att ha!
Jag har ännu inte hunnit fixa några bilder, måste ännu fnula lite :)


skön tisdag.
kram.

En vacker vardag sa...

Godmorgon! Tänk så mycket litet vit färg kan göra. Jättefin stol. Sovrummet ser mysigt ut också.
Ha en fin dag!

Skogsdoft & havsbris sa...

Vilken fin stol, och lite färg gjorde verkligen underverk! I motsats till min stol då, som jag tagit BORT färgen på! :)
Ler när jag läser om färgerna på era väggar tidigare... Precis så ser det ut i vår hall! Husets tidigare ägare var väldigt förtjusta i just GULT på den tiden och största delen av rummen hade tapeter i olika nyanser av just gult, som jag kan säga att INTE hör till min favoritfärg direkt... Så vi har tapetserat om vart efter för att få in vår egen smak i huset. Värsta skräckexemplaret var vardagsrummet, där väggarna var KLARGULA, en nyans jag bara inte kan med! Dessutom gjorde det rummet svårt att inreda, för vad passar med en så skrikig färg? Numera är väggarna omtapetserade och vilken skillnad det blev! Väggen syns för övrigt bakom stolen jag visar i dagens inlägg. Hallen sen, den är en annan historia som ännu väntar på sin omvandling. Tapeterna är gulaktiga och träpanelen just Korvstroganoff-färgad - hu vilken kombination!!! :O Hallen blir vårt nästa renoveringsprojekt här inne, kan inte vänta tills den blir ljus och fin istället!
Ha en fin tisdag! :)

Camilla sa...

Gillar absolut ditt "stolbidrag":) Vit färg är fantastiskt!

Och den lilla virkade filten är alldeles bedårande söt - undrar om man kommer ihåg hur man virkar...

Hoppas du har en fin vecka - kram kram!

Linda sa...

Hej!
Vilken jättefin stol.
Ja, färg kan verkligen förvandla saker!! :)

Fortsatt trevlig tisdag!