...och lite trädgård förstås!


måndag 8 november 2010

"Den ska slängas....".... Skulle inte tro det...!

H
ärom söndagen hade vi gemensam städdag på gatan. Några dagar innan kom en lapp i brevlådan på vad som skulle göras... bl a stod det: Köra bänken till tippen!

!?! Nä, nä.. tänkte jag och ilade snabbt som en vessla bort till grannen som är ordförande och sa snällt om ingen annan ville ha bänken så kunde jag minsann ta hand om den...
Här står den nu och väntar på våren.
Då ska vi inta första soliga vårfikan här.... Vid förrådsväggen är det varmt och gott på våren, under skorna knastrar grusgången och bakom ryggen växer lavendel och rosor.

Gissa vem som längtar mest till våren... jag eller bänken?

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken tur att du räddade den fina bänken Marie!!! Slängas...??? Men visst längtar du till jul före våren?

Läste ditt tidigare inlägg om fina Marstrand. När jag var liten hade jag bestämt att när jag blir stor SKA jag bo på Marstrand:) I det stora gul/bruna huset/slottet i svängen bort mot Socitetshuset - drömma kan man ju som sagt göra;))

Önskar dej en fin vecka i kylan - kram kram!

mammaxtre sa...

Vad knäppt att tänka tanken och slänga en fullt funktionsduglig bänk. Tur för dig dock.

Tydligen ska det bli snöstorm idag. Våren känns långt borta....