...och lite trädgård förstås!


söndag 14 november 2010

Enkelt pynt ~ Simple decoration

S
å är det söndag igen och vi kommer allt närmare första advent. Jag har ingen större julkänsla än men den dyker nog upp snart hoppas jag.
Bloggarna är fulla av julinspiration redan så det finns att hämta av.

Oftast är det enkla pyntet det finaste tycker jag.  Inte för mycket färger och glitter men gärna något som bryter av.


Ett litet tips... ta en urna/kruka, ett blockljus, lite spansk mossa och ett glashjärta som du sätter fast med en dekorationsnål (finns i de flesta blomsterbutiker).
Allt hade jag hemma denna gång så det vara bara att sätta ihop. Det bästa sättet att pyssla.

Detta får bli mitt bidrag till söndagsbilden i Fabriken denna veckan.

15 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen!

här är en till som har noll julkänsla..
tycker nog att allt tenderar att bli tidigare och tidigare... baka lussekatter och peppisar känns inte so man vill just nu.

Gillar ditt enkla pynt dock.. oftast det som är finast.

Skönt att blogglusten ko tillbaka så fort

Stor kram
A-C

Sara sa...

Åhh tack för tipset. Så fint!
Kram

Unknown sa...

Så fint du har gjort det med ljuset! Enkelt är vackert. Ha en fortsatt bra söndag. Kram Lenita

Annika Christensen sa...

Alltid det enkla som är det bästa.
Annika

Camilla sa...

Hej rara Marie!

Va fint du fått till det (som vanligt:). En sådan där liten urna köpte jag också häromdagen men där står nu en liten Hjärna på tråd.

Låter som en härlig födelsedagspresent till mamma - det är sådana där presenter som man kommer ihåg.

Önskar dej en skön söndag - kram kram!

Tina sa...

Kul att du tittade in!
Nu är skåpet utlagt med beskrivning...
Julkänslorna har kommit på villovägar för mig också.
Kram Tina

Tina sa...

Kul att att du tittade in. Nu ligger skåpet ute med beskrivning...
Mina julkänslor har också kommit på villovägar.
Kram Tina

Villa Vinkelhaken sa...

Hej!
Vad fint du har gjort det med ljuset! =)
Julkänslorna kommer, jag lovar =)

Ha en bra kväll!
Kram Jenny

Betty sa...

Håller verkligen med dig angående dekorationer o din bild säger ju allt , fiint !

Kram Betty !

millandante sa...

Underbart att lusten infann sig så fort igen och att bloggpausen blev så kort!!
Ja enkelheten är så fin och detta var riktigt fint!!

Ha en go vecka nu!
KRAM

Anna Ekberg sa...

Vilken underbart vacker blogg du har. Så fin och inspirerande :)
/
Anna

Huset vid ån sa...

Tusen Tack för dina fina o omtänksamma ord inne hos mig förra veckan då det var tufft.....Stor Kram till dig!

Dina bilder är såå fina o stämningsfulla!

Kram Therese

Laila sa...

Men vad fin:)
Hoppas att allt är bra med dig, Kram Lallis

Fröken Fräken sa...

Ja, visst blir man så sugen på att börja julgreja nu? Jag och min kollega har hela dagen pratat om hur sugna vi är på att tjuvstarta nu!

Sara Mårtensson sa...

Tack! Vad roligt att du gillar ny bloggen :-)

Så fint du gjort! Jag var och grävde i mina julpyntslådor idag. Längtar faktiskt tills jag få börja pynta :-) Sen spelade jag lite julmusik idag också.

Kram på dig!!