...och lite trädgård förstås!


måndag 22 november 2010

Sötaste mössan och strumpor ~ The cutest hat and socks

H
ärom veckan när vi firade min mamma så fick jag en present av henne (fast det var hon som fyllde år)...
Hon har återupptagit sin stickningshobby och nu hade hon sticka den sötaste mössan och tillhörande långstrumpor till mig. Tack snälla mamma!
Så himla fina och färgerna är helt rätt (de är något mer vita än vad bilderna återger).

Hon tyckte det var så kul så hon frågade vilket annan färg jag önskade mig.. så nu står ett par grå på önskelistan.

Hoppas ni alla har det bra och njuter av kommande adventstider... Julmust, pepparkakor och annat gott har redan slunkit ner här hemma... mums!

5 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Ja, verkligen. Så söta!!!

Ha en fin vecka kära du!

Camilla sa...

Hej rara Marie!

Åhhh va fint - visst är det underbart med stickat och särskilt när mamma har gjort det:) Min mor har också återupptagit stickningen och förra årets julklapp var en ljuvlig "Pippi-tröja" som länge stått på önskelistan.

Skulle väl själv också ta tag i det här med stickning men för tillfället finns inte tiden...

Ha det gott - kram kram!

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint, jag skulle gärna vilja ha mönstret på mössan,är det möjligt?
ha en bra vecka

mammaxtre sa...

Vad rart av henne. Jag hade blivit glad.

Sköt om dig

Malin - I min trädgård sa...

Åh vad härliga de ser ut! Vilken mamma! de ser riktigt sköna ut.

Ha en bra dag! Kram M