...och lite trädgård förstås!


tisdag 7 juni 2011

Omplanteringsdags ~ Time to replant

N
u har jag äntligen fått planterat och fixat i ordning lite sommarblomster i krukor...  Dessa köpte jag som sticklingar tidigare i somras och nu har de vuxit en hel del.

Några hänglobelia 'White Star'
 Bakre raden är chokladskära 'Chocamocha' och längst fram är rabatteternell 'microphylla.

Det blev några krukor och hinkar. Har också fyllt ut med lite plättar i luften, zonalpelargon 'Sailing' och snöflinga 'Double White'
En av femtungorna sticker fram till höger.
Köpte två sorter på trädgårdsdagarna, en blå variant som heter Blue Sea och en vit som heter White blessing.

White Star, Sailing, Double White, White blessing.... så fina namn...  och vilken färg jag gillar behöver jag väl knappast säga tydligare.

Må så gott! Puss på er....

4 kommentarer:

Millas hem sa...

Fina som attan! =)

Kram till dig

Unknown sa...

Så mycket fint du har planterat! Jättevackra namn, bara det gör ju att man skulle vilja ha..☺ Ha det gott. Kram Lenita

mammaxtre sa...

Men så mycket fint. Vad rogivande att pyssla med dessa.

Ha det så trevligt.

kaos i ett vitt hus sa...

Åh, jag älskar mina vita lobelia <3
superfint! kram, ninna