...och lite trädgård förstås!


torsdag 21 juli 2011

Ommöblerat och lite nytt i vardagsrummet

J
ag kom på att jag glömt att visa er min nya tidningskorg. Här sitter man nu och bläddrar bland mat- och baktidningar. Remmarna har jag stoppat in tillfälligt i själva korgen eftersom Missy är lite för nyfiken på snören och remmar.

Tidningskorgen kommer från Wilda Hem. Kudde från H&M och fåtölj från Ikea.

Fåtöljen stod tidigare på övervåningen men har nu flyttat ner till vardagsrummet. Denna lilla hörna vid fönstret har blivit något av en ny favoritplats för mig.
Fungerar bra nu på sommaren att sitta här, men jag får nog skaffa en läslampa om det ska fungera de mörka årstiderna.
Ser ni förresten vad fint tidningskorgen och kudden gifter sig med varann... nästan samma nyans.

Idag skiner solen här hos oss. Det gäller nog att passa på att vara ute lite idag, har hört att det ska komma ett nytt lågtryck med regn och åska sen. Då ska jag passa på att städa i klädkammaren, där kan nog massor rensas ut... men det får bli en annan (regnig) dag.

Kram på er!

8 kommentarer:

Ninnis sa...

Vilket snyggt tidningställ!!! Den gilla jag och läshörnor får man inte för många av...=)

Kram Ninni

Skapligt Enkelt sa...

Precis den tidningskorgen har jag också :)

Det finns en liten butik i Tyringe i Skåne, som har en hel del fint. Bor du inte för långt borta så rekommenderar jag en titt.

mammaxtre sa...

Jättesnygg korg att ha tidingar i.

Ha det fint

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefin korg, praktiskt med en som man bara kan ha tidningar i. Annars brukar det slängas ner allt möjligt i korgarna.

Till hösten får du en mysig hörna där och lite ljus skulle nog vara perfekt. Vi köpte en ÅRSTID golvlampa på Ikea och är jättenöjd.

Kram Teres

Fru Elin sa...

Vilken snygg och härlig hörna! Blir perfekt med en bra bok till hösten! =) / Elin

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilken käck tidningskorg!

Ha en bra dag :)

Kram från Australien♥

Hanna sa...

så fin tidningskorg.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Hem och Lycka sa...

Jättefin och så fin hörna du har!

kram Mia