...och lite trädgård förstås!


torsdag 4 augusti 2011

En nyutslagen ros

H
ej på er sötisar!
Nu är jag tillbaka från en icke planerad bloggpaus på några dagar. Har haft lite problem att få in nya foton till datorn och då blev bloggen vilande.

I dagarna har vi haft besök av mina svärföräldrar som bor i Värmland, då är det fullspäckade dagar eftersom man vill hinna med så mycket som möjligt.
Sköna salta bad, besök hos mina föräldrar, grillning och shopping ägnade vi oss åt. Och osannolik tur med vädret hade vi, kom endast en kort regnskur en dag och då sken ändå solen samtidigt.

Det har som sagt blivit ett flertal besök vid havet så idag ska vi hitta på något annat. En sak jag måste göra är att ta tag i mina nya rosor. De står fortfarande i krukor och behöver planteras snarast.
Kommer ni ihåg att jag planterade en liten buske New Dawn för någon månad sen? Nu har de första rosorna slagit ut (det hade jag inte räknat med). Så himla vackra!
Ni kan se ytterligare knoppar som skymtar i bakgrunden.


❀ ❀ ❀
Detta är trädgårdslycka för mig!

❀ ❀ ❀

7 kommentarer:

Helene sa...

Vilken vacker ros - ser ut som en marsipanros!
Ha en härlig dag!
Kramar, Helene

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Tjusig ros!
... blir sugen på att ha ett gäng med rosor här med :)

Kram från Australien♥

Stina sa...

Det var verkligen en underbart vacker ros.:-) kram Stina

Anonym sa...

Vad roligt att den blommar så snart, jättefin!

Hälsningar Birgit

Ninnis sa...

Otroligt vacker ros...=)

Kram Ninni

::fina:: sa...

Vilken vacker ros! Det skulle jag också vilja ha i vår framtida trädgård. Härliga dagar ni har haft, vad glad man blir när vädret är på ens sida sådär! Kram, Josefine

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Marie !
Jag har också lyckan att äga en New Dawn ros ! - Visst är dom vackra, och även om dom inte doftar så där jättemycket är den en favorit hos mej också !Dessutom är dom tåliga och överlever kalla vintrar på -30 grader.
Kram/ Anneli