...och lite trädgård förstås!


tisdag 30 augusti 2011

Fluffig nötchoklad

H
ej! Är ni redo för ett recept till...?
Dessa är nästan som Leilas Rocky Road, lika goda och lika lätta att göra.

Dock står det i receptet att det bli 10 bitar, i så fall väldigt stora bitar.
Jag fick nog närmare trettio bitar av min sats och en liten bit är precis lagom till kaffet. Annars kan man ju alltid ta två...


✫ ☆ ✫ ☆  ✫

Fluffig nötchoklad

ca 10 bitar

Ingredienser:
150 g blandade nötter (cashew-, pistage- och valnötter)
5 vaniljfudge (hittas bland lösgodiset)
3 dl minimarshmallows (ca 75 g)
200 g mörk choklad (64-70%)

Gör så här:
Täck en mindre form (ca 20x12 cm) med plastfolie. Grovhacka nötter. Tärna fudgen smått.
Blanda nötterna, fudge och marshmallows i en skål.
Smält chokladen i mikro eller över vattenbad. Häll den smälta chokladen över nötblandningen, rör om så att allt täcks.
Häll blandningen i formen, packa tätt. Ställ att stelna i kylen ca en timme.
Stjälp upp kakan och dela den i mindre bitar.

Även detta recept kommer från senaste Laga Lätt.

✫ ☆ ✫ ☆  ✫

Jag får lite dåligt samvete att jag inte hinner kommentera hos er men ibland blir det bara så. Jag vet att ni förstår och har samma dilemma emellanåt. Uppskattar era besök otroligt mycket och det är enormt kul att se att fler och fler hittar hit... Tack!

Bästa tisdagen till er!

5 kommentarer:

Åsa sa...

Hejsa

Jag säger bara mums, dom blir jag tvungen att göra

Ninnis sa...

Tack för receptet. Det ska jag testa till "syjuntan" som jag har på söndag...=)

Kram Ninni

Hanna sa...

mums.
Kram
HAnna

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Mums de ser gode ud ;o) Dem må jeg prøve at lave ;o)
Håber du får en dejlig dag - klem Tina

Fru Elin sa...

Dom ser ju helt underbara ut!!