...och lite trädgård förstås!


fredag 5 augusti 2011

My lovely Nevada

I
nte hann jag plantera nya rosbusken innan den första rosen slog ut.
Även denna ros i rosavit nyans. Ack så fint det kommer vara nästa sommar när mina nya buskar blommar i kapp.

Det här är alltså 'Nevada', en buskros som blommar rikligt enligt beskrivningen, en gång på försommaren och ytterligare en gång i september.

❃ ❃ ❃
Det är nästan så hon lite blygt tittar fram.  
Vågar jag eller vågar jag inte tycks hon undra.....
❃ ❃ ❃

Nevada stod faktiskt på min trädgårdsplanering, så mycket lättare det är att få ihop tänket med en plan i grunden.
Nu gäller det bara att gräva nya rabatten så hon, rosbusken Stanwell Perpetual och klematisen 'Miss Bateman' får flytta hem.
Kärt bekymmer! Fast idag ösregnar det så jag får invänta ett uppehåll....


3 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Vilken sötnos!

Håller med om att det är bra att "ha en plan". Men oftast måste man ha många alternativ på tex. rosor eftersom plantskolorna inte alltid är så välsorterade som man skulle önska.

Kram!

Hanna sa...

Så vacker.
Kram
Hanna

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilken söt ros!! Att ha en plan för trädgården är toppen.

Tack snälla för dina tröstande ord angående buxbomeländet....

Ha en fin helg!
/Charlotte