...och lite trädgård förstås!


lördag 27 augusti 2011

Mysig lördag

J isses vilket väder det är!
Supervarmt, kvavt, regn och åska om vart annat. Nästan hela dagen har jag spenderat inomhus, i köket.
Bland annat har jag för första gången bakat pekankolapaj. Gjorde även en variant på Rocky Road. Båda recepten hittade jag i senaste numret av Laga Lätt.
Pajen har vi inte smakat än, det får bli det fikat imorgon. Men de ser allt bra smarriga ut!


Ett hus någonstans utanför Nora... kolla in den vackra lyktan på hörnet.

Nu blir det lite mys i soffan innan John B kommer. Känner på mig att han kommer tidigt ikväll (igen) :)
Så här är det för mig varje höst, såå kvällstrött men inte direkt morgonpigg ändå. Fast idag var jag uppe vid sju, så ganska tidigt är det kanske...

3 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Test...

Hannis sa...

Det här är andra gången nu på morgonen som jag tänker att jag måste träna på det här med att baka=))
Lät väldigt gott!

Tack för fina ord hos mig!
Kram Hannis

mammaxtre sa...

Baka gör jag alltför sällan. Du är duktig du. Jag måste skärpa mig :-)

Ha det fint Marie