...och lite trädgård förstås!


lördag 20 augusti 2011

Nyloppat och nöjd!

H
ej sötisar!
Det blev ingen sovmorgon direkt, vi vaknade vid sju tiden men det är i alla fall betydligt bättre än vardagarna när klockan ringer 05:30.
Loppisbesök blev det i alla fall och två finfina fynd gjordes... eller 19 beroende på hur man räknar....
Här är ett eller 16 av dem. En bunt silverbestick för 80:-, det kallar jag fynd. Åtta gafflar och lika många knivar.
Tre av knivarna har en gravering. Det står I.C på skaftet. Himla fina allihopa och nu ska jag bara putsa upp dem lite så är de som nya.

Ett (eller tre av de andra) fynden får jag visa senare. Något för utomhuslivet blev det, lika nöjd är jag med det fyndet i alla fall.

Eftermiddagen spenderades hemma i trädgården, vi klippte gräs och trimmade kanter och sen fortsatte jag med rabatten. Än är det inget att visa direkt så den får jag spara tills jag planterat lite nytt...eller vill ni se en aktuell bild?

Önskar er en trevlig lördagskväll! 
Själv ska jag och godisskålen fortsätta vår date, den blev nämligen avbruten igår av John Blund.


6 kommentarer:

millandante sa...

Så fint fynd!!
Och en före-bild på rabatten är ju alltid trevligt:)

Den som spar hon har... godis kvar;)

KRAM

Lena/isklockan sa...

Jätte fina....kul med loppisar och att fynda...

Kram

Johanna Stålros sa...

vilka fina fynd! Tur att det fanns godis kvar då;) Kram Johanna

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Fina fynd!

Hoppas daten var trevlig ;)

Kram från Australien♥

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Så fine de var - og jeg elsker også loppiser - har bare ikke så meget tid til dem ;o)
Håber du får en dejlig søndag - klem Tina

::fina:: sa...

Tjusiga fynd! Hihi, att du somnade mitt i godisstunden :-) Vi hade också en mysig dag med fika på stan och bullbak. Idag har vi gjort en häftig utflykt som jag ska blogga om här sen idag ;-) Kram, Josefine