...och lite trädgård förstås!


måndag 29 augusti 2011

Trädgårdslycka ~ Garden happiness

H ej!
Jag är så otroligt glad för mina nya rabatter. Varje morgon är det ren lycka att gå ut och hämta tidningen. (Nja.. kanske inte när klockan är 06:00 och regnet öser ner och letar sig in under kragen..) Passerar då rabatterna och näsan dyker ner i rosorna och drar ett djupt energigivande andetag...
Rosa rosor, silverarv och lavendel visade sig också vara ett lyckokast. Precis den känslan jag var ute efter bjuder de på...

New Dawn busken ger rosknopp efter rosknopp och detta redan första sommaren. Även silverarven har börjat blomma (fast jag tror egentligen den ska blomma i maj-juni?).
Ett par av lavendelplantorna klarade sig inte men det spelar ingen roll, nästa sommar tar jag några sticklingar och förökar.




 
Silverarven är en ny erfarenhet för mig. En mycket bra marktäckare och jag är så nöjd med hur den hänger ut över stenarna... så där lummigt som jag älskar.

Jag ser redan fram emot nästa sommar och dess projekt... men först har vi en härlig höst framför oss!
Önskar er allt gott!

5 kommentarer:

Hanna sa...

Vackert.
Kram
Hanna

Här är gudagott att vara ! sa...

Ja visst är det underbart att ha en egen trädgård !
" Den som har en trädgård & en boksamling saknar intet." ( Marcus Tullius Cicero)
Kram ! / Anneli

Marina sa...

Vilket härligt inlägg! Det är bra att ha något ställe att "köra näsan i". Jag har luktärtor nära ytterdörren.

En härlig höst har vi framför oss, det är så man ska se det.

Kram!

4 i Kiellandsgata sa...

For en koselig blogg du har=) Inspirerende å se hva du har fått til i hagen=) Ha en fin kveld. Vibeke

Millas hem sa...

Härligt! Och alla goda dofter som sprider sig av rosor och lavendel!

Kram Camilla