...och lite trädgård förstås!


torsdag 11 augusti 2011

Trädgårdslycka ❀ Happy gardening

H ej och hå, så vädret håller på...
Ömsom sol, ömsom regn! Och kallt... igår hade vi 13° mitt på dagen. Uj uj.


Förra sommaren planterade jag en rosa hortensia och när hösten kom så glömde jag att täcka över den. Jag var helt säker på att den dött av den stränga vintern men förmodligen gjorde det långvariga snötäcket att den klarade sig trots allt.
Vilken lycka att nu se att den börjar blomma. I år ska jag knipsa blommorna och torka dem inomhus och sen täcka växten så den klarar sig ytterligare ett år.
Kul också att den blev rosa, de brukar ju skifta färg beroende på ph-halten.


Igår började jag måla en kökspall, den kräver en omgång till med färg så dags att sätta fart... Kram till er alla som kikar in. Vi ses snart igen!

Inga kommentarer: