...och lite trädgård förstås!


torsdag 1 september 2011

Från främlingar till ytligt bekanta med icke kända avsikter...

J
a ungefär så har gången varit här det senaste dygnet! Alla välkomnade inte lilla Molly med öppna armar/tassar. Åh nej! Först ska vi allt komma överens om reglerna här hemma enligt Missy och det kan tydligen ta ett tag har jag förstått.
Så från att Molly gömt sig under soffan igår så är det mer fräs, morr, spott och i viss mån fäktning med små tassar som gäller idag.

Nästan svårt att tro att två sådana här sötisar kan fräsa o morra.. hoppas snart de är kompisar.

Molly, 12 veckor

Missy, 9 månader

6 kommentarer:

Lusthuset sa...

Oj vad söta de är dina små katter och krut är det i dem förstår jag. Hos oss uppstod en liknande situation den gången vi introducerade "lillekatt" för husets herre Pelle. Jag fick tipset att ta något som luktade (våtserviett i mitt fall) på händerna och klappa bägge katterna som på detta vis kom att lukta lika. Det gick rätt bra till slut. Hoppas att dina kissar blir bästisar de med såsmåningom. Ha det bra allesammans. Kram!

mammaxtre sa...

Men så otroligt söta de är dina katter. Galet söta!

::fina:: sa...

Nämen åh! Lilla Molly, så söt du är där i soffan och ser lessen ut. Snart förstår Missy att du bara är en liten snäll bebis som vill leka, ska du se. Åh så söta och fina de är! Önskar jag kunde hoppa in i bilden och pussa på dem. Kram, Josefine

Designe sa...

Usch då, stackars liten! Hon ser nästan lite lessen ut Molly! jag hörde ett tips om att smeta in den stora kattens favoritmat på den lilla katten..då blir den stora intresserad och kanske tvättar av den lilla! :) Kan ju va värt att prova!? Ha en trevlig helg! Kram

Fru Elin sa...

Oj så fina dom är bägge två! Det kan ju vara lite jobbigt i början men det ger sig oftast med tiden.. Våran "gamla" kisse var inte så nöjd över den nya, men efter en vecka lekte dom som bara den! =) Kram Elin

Helena sa...

Vilka sötnosar! Jag blir så sugen på att skaffa mig en liten, men jag tror att det får räcka med de vi har :)Hoppas lilltjejen har funnit sig till rätta och blivit kompis med den andra!