...och lite trädgård förstås!


söndag 18 september 2011

Loppade skedar

S kön söndag!
Här började vi dagen med god frukost och sen en långpromenad. Riktigt skönt!
Tänk om man (läs jag) kunde ta sig i kragen och promenera oftare, jag tycker ju det är så skönt när jag väl gör det men tar mig sällan tid...


För några veckor sedan loppade jag gafflar och knivar i nysilver och nu fick jag tag i skedar. Inte samma serie men ganska lika. Det man kan tänka på är att kolla längden på besticken för det varierar väldigt mycket.


Nu är det dags att laga lunch, idag blir det pastagratäng med skinka, broccoli och ärtor. En favvis.

Ha en skön söndag! Vi ses snart igen!

6 kommentarer:

Jenny sa...

Hejsan! Har gillat dig på facebook, men nu la jag till ig som följare i bloglandia också ;)
Jättefina skedar, så roligt att göra så fina fynd!
Ha en skön söndag, kram Jenny

Tina sa...

Idag blir det goda rester från gårdagen för mig, så skönt att slippa laga något idag.
Fina bestick du hittat..

kram

Ord & Känsla sa...

Väldigt fina bestick!
Vad fint det blir att duka med dem.
Vi har ätit köttfärslimpa med svamp i och tom barnen gillade det. Vi har Linas matkasse som inte alltid är lika populärt;)

Kram Helena

::fina:: sa...

Kul att du hittade passande skedar! Åh ja promenader är så skönt, vi tog en skogstur igår kväll och jag blev så lycklig och uppfylld av den höga klara luften och höstdoften. Idag var det inte lika härligt ute så jag har städat. Nu blir det soffan!

Här är gudagott att vara ! sa...

Gamla bestick av nysilver är så vackra. - Det är annat än dom nya besticken det man köper i affärerna idag !
-Promenader gör verkligen gott både för kropp och själ!
Ha en skön söndagskväll!
Kram / Anneli

Tidsmästarinnan sa...

Halloj bönan,
det var allt bra loppat det :-)
Kram på dig!
Susanne