...och lite trädgård förstås!


måndag 26 september 2011

På spaning...

...efter inspirationen som försvann.
Ja, inte är den tillbaka än men för att ni inte helt ska glömma av mig (och min blogg) så skriver jag ett litet inlägg.
Helgen som var ägnades åt storstädning inomhus (ca halva huset fick sig en bra genomgång) och jag hann också plantera lite höstfägring i krukor vid entrén. Känns himla bra att få det gjort!
Senare här i veckan ska jag på en kort introduktionskurs i scrapbooking... Ska bli himla kul att testa, vill gärna kunna knåpa ihop lite fina julkort bland annat.
Bild från förra året.. min sekretär i mitt pysselrum. Blunda för väggarna i detta rum. Dessa och kökets väggar har vi kvar att fixa....



Ja, det är väl ungefär det som händer här hemma mellan allt det vardagliga som ska hinnas med.
Sen har jag lite panik för att jag missar första temat i Fabriken för hösten och missar jag en till så åker jag ut... tuffa pix! Precis den känslan jag inte vill få av bloggandet... men men jag bryter ihop och kommer igen ;)

Ha en skön vecka allihopa!

5 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Hej där :) Så fin bild, passar perfekt idag när det regnar ute! Var ute på en springtur och lyckades pricka in störtregnet ;) men det var varm så det var ok ändå.
Jag har också lite svackor ibland, är väl en periodare :) men det får vi vara ibland.
Jag brukar kika in på fabriken och tycker det är roligt och det ger inspiration. Anmälde mig när jag startade men skrev aldrig något inlägg och då vet vi ju hur det går. Veckans tema är jättekul och jag skall strax kika in och titta på alla moodboard :)
Kram ♥

Tina sa...

Jag skrev ett långt inlägg men det bara försvann!! Typiskt..
Jag ville bara säga att du får inte bryta ihop vännen, ta saker i din egen takt. Håller tummen på att du hittar inspon igen. Det här med fabriken har jag funderat på hit o dit, trodde jag skulle få kramp om jag måste klämma fram saker varje vecka. Eller så kan man se det som att det skapar energi till att hitta på nya saker man inte själv tänkt på..kluven är vad jag är.

Kram o ha det gott, Marie!

Jenny sa...

Hejsan! Jag känner precis likadant! Jag städade också i helgen som var och inspirationen har kommit tillbaka lite iaf. Tar en sak i taget och inte har höga krav, lagom e bäst =)
Det är ju det jag brukar råda andra, så ha det så bra, det kommer tillbaka, det vet jag!
Kram Jenny

Fru Elin sa...

Inspirationen kommer tillbaka så småningom, men det är trist när den försvinner!! Har mina svackor jag med och det gäller bara att inte ge upp! Den kanske kommer med scrapbookingen? Det är jättekul, avslappnande och inspirerande! Lycka till! Kram Elin

Tidsmästarinnan sa...

Hello dear,
klura du efter inspirationen, jag har dig på Bloglovin så jag hittar dig direkt när du gör ett inlägg igen vännen!
Kram kram
Susanne