...och lite trädgård förstås!


tisdag 13 september 2011

Regnrock på och tankar från en pedant

R
egn och rusk... har ni det med? Här är nästintill storm och regnet kommer både diagonalt, vågrätt och lodrätt.
Krukor, lyktor och annat blåser omkull ute men jag ids inte gå och röja i allt det blöta. Det får helt enkelt vänta.

Imorgon kommer ett par vänner på fikabesök och jag har någon idé om att det måste vara perfekt här hemma... ni vet plockar överallt samtidigt, drar med dammsugare och funderar på vad jag ska hinna baka. Herregud.. det måste inte vara tipp topp, Marie!
Jag vet ju det men ändå... Någon som känner igen sig? Säg nu inte att jag är ensam i att vara sån här...


Nä, nu är klockan snart sängdags... kanske dags att ta fram bakattiraljerna och sätta igång...

11 kommentarer:

Ninnis sa...

Nä nog är det så alltid men jag har blivit bättre på att tänka. Det är mig dom vill träffa inte kolla in mina dammråttor....=)

Ha det så trevligt!!!

Kram Ninni

Hanna sa...

Nej jag tänker precis likadant.
Kram
HAnna

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jo,jag är nog likadan tyvärr..........
Kram Anna

mammaxtre sa...

Inte är du ensamen Marie, tro inte det :-)

Ha det gott

LyckligaPraliner sa...

Nu är det ju inte jul iofs men jag läste en gång att snabba julstädningen är - Dammsuga. Putsa speglar. Städa toan. Lägga några pepparkakor på en plåt i ugnen på lite värme så att det doftar gott. Klart. Fast dammsuga bara, det funkar lika bra ;)) Men jag springer runt och plockar innan det ska ska komma någon...gör jag...
Ann-Louise som önskar dig en trevlig dag imorgon! :)

Lena/isklockan sa...

Hi hi ...precis så där är jag också. Kram

Hem och Lycka sa...

Å gud så skönt att läsa att det inte bara är jag. Jag blir så trött på mig själv när jag pillar, plockar, funderar på vad jag ska bjuda på och städar ordentligt. Medan det känns som alla andra är sådär coolt avslappnade och bara kan bjuda in hursomhelst, närsomhelst. Sådär spontan och cool kommer jag tyvärr aldrig bli.. ;-)

kram Mia

Tina sa...

Nä, du är inte ensam. Jag ska ha en liten bloggträff hemma hos mig på lördag och känner mig helt stirrig inför plocket här hemma. Gissa vem som putsade fönstren i förrgår dessutom?! Ja ja, vi kommer nog att ha kul ändå, även om skiten ligger i hörnen..not!

kram

Här är gudagott att vara ! sa...

Är det inte en typiskt kvnnogrej, att vi alltid måste var duktiga !
:( - Inte bryr sej dom som kommer om man har torkat fönsterna eller ej...det är ju inte för att kolla om man har städat som dom vill hälsa på ! - Har också varit så att jag flängt runt som ett tok och haft orimliga krav på mej sjäv,,,men sen jag blev sjuk orkar jag inte det längre, och det går faktiskt lika bra att ha besök utan att ha det tipp topp ....för det är ju faktiskt inte det viktigaste här i livet !
Kram / Anneli

Nilla sa...

Jag tänker precis likadant och alla andra har ju så fint !!

Dammråttor bor överallt.
Och hur man än dammar så är det dammigt alldeles strax.
Och varför ligger alltid saker där de inte ska vara ?

Nej, lite tunnelseende skulle nog vara bra ibland.

Ha de bäst !
Nilla

Camilla sa...

Känner igen mig i dina ord. Jag är likadan! :) Camilla