...och lite trädgård förstås!


måndag 21 november 2011

Adventsveckan är här...

S å var arbetsveckan igång igen och om den går lika fort som helgen så borde det typ vara fredag imorgon... Visst vore det väl skönt?
Och på fredag är det väl ändå dags att med gott samvete ta fram allt adventspynt. Harkel harkel... för inte har man (läs jag) fuskat med att tjuvstarta.
F'låt men jag kunde inte låta bli att tända lite stjärnor här hemma, det lyser ju upp så fint.


Nu äntligen har jag fått tag i hyacinter. Så nu väntar jag bara ivrigt på att de ska slå ut så man får njuta av den goda doften.
Ovan bild är från 2009, en favoritbild.
Kanske dags att rota fram de krukorna från någonstans långt inne i förrådet och leta upp filthjärtan och ett par blomsternålar? Nu när jag såg bilden så blev jag sugen på att göra likadant igen.

Igår kväll fick jag pysslat lite, det blev tre tändsticksaskar som jag tycker blev helt ok. Stolt visade jag dem för Herr Harmoni och frågade om man inte kunde ge bort ett par. Ja, det beror väl på till vem, fick jag som svar... Hrmpf... Ja, alltså. Jag skulle inte bli så glad av att få en tändsticksask... Hrmpf igen.. Nä, jag ger den så klart till någon som uppskattar en hempysslad sak gjort med kärlek!

10 kommentarer:

LissenTo sa...

Här sattes det upp en ljuslinga inomhus,blev en ombonad känsla.

Tänkte köpa hyacinter idag, var slut, snopet.

Är nog fredag imorgon :-)

Ninnis sa...

Jag har oxå "fuskat" lite...haha!!

Ha det sp bra !

Kram Ninni

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det en härlig tid vi har framför oss
har själv börjat fuska lite med en liten adventsgran och några lummer kransar
jag skulle bli jätteglad för en hempysslad tändsticksask, ibland förstår de inte det fina i vissa saker
ha en bra vecka

Sahra sa...

Det är ju så mörkt och dystert så det är klart att man kan tända lite stjärnor. Tomtar och sånt kan man vänta med tycker jag. Om man nu är den tomtiga typen. Men ljuslullet. Ös på bara. /Sahra

LyckligaPraliner sa...

O så snyggt du hade det 2009 ;) Men jag tror att du har minst lika fint varje år. Kanske blir 2011 något extra. Klart du får starta med pyntandet nu :) Och jag skulle bli väldigt glad om någon gav mig en sådan vacker ask! :)

Ann-Louise

Två systrar sa...

Man får fuska!! Jag börjar på fredag :-) men ett par hyacinter har visst redan hittat i :-) Kram C

::fina:: sa...

Hihi som sagt, jag brukar fira in advent på fredagen! Ser fram emot glöggpremiären också. Och hyacinter! Pebbles tackar för det gulliga födelsedagshälsningen! Kram, Josefine

CreandoPhoto sa...

Hej!
Och tack för tipset om olivträdet. Från och med nu ska mitt också sprayas. Åtminstone någon gång i veckna. Måste ju vara bättre än inte alls tänker jag :) Tack för påhälsningen inne hos mig. Riktigt roligt att ha hittat hit till dig. Urfin blogg! Kramar Kicki

Tina sa...

Jag ska börja sätta upp stjärnorna på fredag, sen är det bara att köra på med allt annat!
Fint du har gjort med hyacinterna, fick röda av syrran men de ser mer rosa ut tycker jag..snopet.

kram

Fru Elin sa...

Haha! Jag känner igen det där med att ge bort pysslade saker! Men jag kan garantera att den som får dem kommer att bli jätteglad! (Eller så har de som fått pysslade saker av mig bara spelat väääldigt bra.. )
Härlig bild! Ska också börja "jula" lite i veckan!
Kram Elin