...och lite trädgård förstås!


söndag 27 november 2011

Första ljuset är tänt, välkommen advent

F  ör min del kan gärna den där Berit ta och somna om... usch, jag kan verkligen inte slappna av när det blåser som det gör just nu.
Man tror nästan hela huset ska följa med emellanåt och jag går oroligt och spanar ut genom fönstren.

Mysigt ändå att första advent är här. Vi hade tänkt ta en sväng på julskyltningen i vår lilla stad idag men vädret satte stopp för de tankarna. Inte så mysigt att gå utomhus när det blåser och regnar vågrätt och diagonalt.
Men vi hann i alla fall med en tur till det stora varuhuset i morse och mycket riktigt fick ett nytt bord följa med hem.
Lagom till vi hade monterat och städat utan så hade mörkret kommit så jag hann inte med några bilder. Men jag lovar att visa er så fort jag är hemma med kameran och dagsljus. Kanske inte blir förrän till nästa helg dock...

Årets adventsljusstake i vårt kök

Nä, nu tänkte jag ta och klättra upp på taket och se om alla takpannor sitter kvar. Eller kanske inte...?
Kanske bättre att krypa ner under täcket.

Önskar er en underbar kväll och hoppas ni alla är inomhus och myser!

2 kommentarer:

Moa sa...

Ingen idé att kravla upp på taket.. låt nån annan göra det för fattas det nåt däruppe blir det bara jobbigt =).. Ha en mysig vecka.. kram/Moa

::fina:: sa...

Hoppas huset står kvar idag nu när Berit flugit sin kos! Ja visst är det hemskt när man inser att man bara ser sitt hem i dagsljus på helgerna så här års?! Ha en fin vecka, ser fram emot att se bordet! Kram, Josefine