...och lite trädgård förstås!


söndag 13 november 2011

Lite fix vid entrén

D et blev en tur till skogen i söndags, vi plockade lite mossa, granris och blåbärsris. Dock hittade vi inga kottar där vi var så vi får ta en tur till nästa helg.
Jag tyckte jag tog en rejäl hög med mossa men ändå räckte det inte så långt så det måste jag också hämta lite mer av.

Det blev en korg med mossa och röda äpplen. Så fort jag hittar hyacinter så ska några få ta plats i korgen.


Lite granris i en hink tillsammans med lite annat pynt. Mer avancerat behöver det ju inte vara tycker jag.

Att tända ett par lyktor på kvällskvisten skapar så härlig stämning. Inget vi ser av inifrån men jag hoppas det glädjer de som promenerar förbi.

Ikväll hade jag två vänner på besök, de trodde det var fest på gång för det var så upplyst i trädgården när de kom. Enligt mig ett bra sätt att välkomna på. :) Ingen fest men väl en mysig kväll med fika och scrapbooking. Tre julkort fick jag gjort, himla nöjd med det.

Ha det gott!

1 kommentar:

Linda sa...

Ser jättefint ut! Var oxå ute i skogen och hämtade mossa igår som jag gjorde lite arrangemang av. Blir så himla myisgt när man tar in naturen i hemmet!