...och lite trädgård förstås!


lördag 12 november 2011

Loppis, långpromenad och lussebak

I dag har jag haft en härlig dag minsann.
Loppisbesök, promenad i solsken och lussebak.
Mina lussebullar bakar jag med saffran (så klart!), vit choklad och pärlsocker uppe på. Nu doftar det jul här hemma. Me like!!
Har sett på några bloggar idag att en del satt upp adventsljusstakar och stjärnor redan.. jag väntar i alla fall en vecka till minst. Men mysigt är det.

Utsikt från spa på Nösunds värdshus, december 2010.

Varken de två mataffärerna jag besökte idag eller handelsträdgården hade hyacinter än. Jag som hade sett fram emot mina första för i år. Får nog vänta till advent.
Men den som väntar på nåt gott, väntar aldrig alltid för länge!

Vi ses imorgon igen! Och glöm inte att gilla Hem & Harmoni på Facebook. Klicka här


3 kommentarer:

::fina:: sa...

Hej! Vilken tjusig bild.. oj menar du att några redan satt upp adventsljusstakar? Jag tycker man ska ha respekt för när adventstiden är men jag brukar dock tjuvstarta på fredagen när advent börjar på söndagen.. Tack förresten för de uppmuntrande orden hos mig om iPhonefodralen! Kram och ha en mysig lördagskväll!
~Josefine

anneli sa...

Alltid lika mysigt att gå in på din blogg,jag följer dig dagligen.KRAM.

Annette sa...

Jag köpte både amaryllis och hyacinter i dag på Plantagen. Det fanns mängder av hyacinter där. Hoppas du snart hittar några du också. Det är så juligt.

Kram Annette