...och lite trädgård förstås!


måndag 26 december 2011

Annandag jul ~ Boxing Day

I dag har jag lekt med min nya kamera. Kul men svårt! När man väl får till en bild bra så har jag glömt vilka inställningar jag använt :)
Men det jag märkt är att jag kan klara mig mycket bättre på sämre dagsljus. Som idag är det gråmulet och regn men med diverse inställningar får jag ändå bra ljus.


 Annars tar vi det lugnt här hemma idag också. Småfixar lite och njuter av en lediga dagar.

Polkagrisar i loppisfyndat glasburk

En och annan karamell slinker också ner...

Tomteskum i plåtburk från GeKås i Ullared

❇ ❇ ❇

Ha en underbar fortsättning på julen!

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fina bilder visar du .Du är bara så duktig på att fota.Vad skoj att du fick en ny kamera.Önskar dej en skön och mysig annandag.Många kramar Rita ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det kul med en riktigt bra kamera. Skaffade en ny under hösten jag också. Dina bilder är jättefina.Hoppas att du har haft en riktigt skön jul.

Önskar dig en god fortsättning!
Kram Ullis

Hem och Lycka sa...

Finfina kort som alltid! Och nu blev jag vanvettigt sugen på skumtomtar.. Kram Mia

Marina sa...

Men du, du ser ju ut att ha stenkoll på kameran redan. Super fina bilder!
Jag har för övrigt samma erfarenheter som du - man klarar sig på mindre ljus och när en bild råkar bli bra vet jag inte hur jag gjorde.

Kram!

Ninnis sa...

Jättefina foton..!!
Vilken rolig leksak du fått...=)

God fortsättning !!!

Kram Ninni

Sahra sa...

Ska bli kul att höra vad du tycker när du börjar bli van med den. Jag önskade mig en systemkamera, en
550D. Men den får jag nog införskaffa själv för det hade tomten totalt missat. Det är svårt att välja rätt kamera. Det finns ju så många. Har du haft systemkamera innan och hade du valt just den här modellen eller hade mannen din improviserat? Hälsn Sahra