...och lite trädgård förstås!


lördag 10 december 2011

Kanelstjärna

D et är ju nästan så man blåst bort... men än är jag kvar.
Igår var det nästan intill orkan här på västkusten och när vi hörde att en av broarna i Göteborg stängts av så beslöt vi oss för en tidig hemfärd. Vilken tur...de som stannade kvar på jobbet till längre hade många timmar i bilen istället för fredagsmys hemma.

Regn och rusk hela dagen lång idag också.. Tydligen har man fått massor av snö norröver i landet... lite avundsjuk är jag men jag vill samtidigt inte ha de mängder med snö som kommit där. Lagom är bäst, eller hur? :)


Har ni sett alla dessa stjärnor av trägrenar som cirkulerar på många bloggar nu? Jag ville ju så klart också testa men ut i skogen vågade jag mig inte i stormen så jag tog istället halvlånga kanelstänger (inköpta i blomsterbutiken). Det funkade fint det med!
Men jag ska allt testa längre grenar också och kanske linda en fin liten ljusslinga runt.


Idag har jag också både hunnit med att göra lite julgodis. Sedvanliga Rocky Road och nytt för i år Bounty bollar... mums!
Och två julklapper har jag slagit in så lite av alla julförberedelser är klara. Skönt!

6 kommentarer:

Marina sa...

Fin! Precis en sådan hängde jag upp på dörren i Lugnet till första advent. När jag hänger en krans på utsidan är fåglarna där och drar sönder den så jag tänkte att en stjärna på insidan kan de inte komma åt.

Kram!

Jenny sa...

Ja, jag har sett alla! Din var ju hur fin som helst! Doftar ju(v)ligt säkert också :)
Ha en fin fortsättning på helgen, kram Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Din stärna doftar nog mycket Jul ;)
Bra val att inte gå till skogen nu när det blåser så.

Ha en fin tredje advent !

Kram

Nyanser av vitt sa...

Jättefin kanelstjärna Marie. Ha en fin tredje advent.
Kram Agneta

Ninnis sa...

En stjärna med doft...fiffigt !!!

Ha en skön söndag !

Kram Ninni

Finas Pyssel sa...

Så himla smart och snyggt, rent av innovativt! Nu blev jag sugen att fortsätta julpynta :)

//Fina