...och lite trädgård förstås!


onsdag 28 december 2011

Sista hyacinterna för i år

I dag mås det bättre i det harmoniska hemmet. Både jag och mannen lyckades ta oss till jobbet (sista arbetsdagen för i år) och nu har vi ytterligare några lediga dagar att njuta av.
Bland annat ska jag försöka hinna med lite shopping och fix inför nyår.

De blå hyacinterna doftar helt ljuvligt! Vanligtvis har jag bara vita hyacinter men köpte en blå multi-hyacint och det var en fullpoängare.
Dock börjar man längta lite efter första tulpanbuketten... fast jag väntar nog till nästa år. Hyacinter kan man ju njuta av ett tag till.




Nu inväntar vi nästa storm som ska komma inatt/imorgon... huja, vad vädret är upp och ner nu för tiden. Dock klarade vi oss väldigt bra med Dagmar, var betydligt värre längre norrut.
Hoppas ni alla är försiktiga och håller er hemma om möjligt.

4 kommentarer:

lotta sa...

Jag har nu tittat runt i din mysiga blogg. Såå mycket gott och frestande du visar!!! Mums!! Jag gillar också burkar och allt gott!!! Din katt påminner om min katt Sadie. Visst är det mysigt att va kattägare??? Kram Lotta

Felix sa...

Önskar dig en God fortsättning och ett Gott Nytt År! Visst är det fint med hyacinter! Bäst att passa på att njuta...

Härliga bilder på katterna i de tidigare inläggen!

Mellandagshälsningar
Elisabet och Tiger

::fina:: sa...

Åh det var en grann hyacint! Jag köpte vita men de har blommat över nu :-( Hade även en rosaröd men den verkade inte må så bra eller så gjorde jag nåt tokigt. Har inte särskilt gröna fingrar! Jag längtar också efter tulpanerna, fick blomstercheckar från min förre arbetsgfivare så jag ser fram emot att bara gå och "hämta" tulpaner framöver! Kram, Josefine

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint med hyacinter.Luktar ju bara så gott.Men längtar till första tulpanbuketten.Vad skönt att ni är krya igen.Ha en skön torsdag.Kramar Rita ♥