...och lite trädgård förstås!


måndag 2 januari 2012

2 januari

M åndag igen och en ny arbetsvecka har tagit sin början. Dock bara fyra dagar, det ska bli himla gott med en tredagars helg igen...
Jag fick ju köpt en del fina saker för mitt presentkort på Bagaren & Kocken, bland annat en rund pajform. Den får nog invigas till helgen, kanske att det blir en blåbärspaj. 
Jag har för övrigt bestämt mig för att dra ner på sockerintaget och bara tillåta mig godsaker på helgen. Hoppas jag lyckas hålla detta, i alla fall några månader... skulle verkligen behöva det.

✼ ✼ ✼

I övrigt så leker jag en del med min nya kärlek (kameran) och övar på än det ena än det andra, bland fokus och ljus.

✼ ✼ ✼


✼ ✼ ✼

Söta hjärtan köptes på rean, halva priset dvs 22:- för 6 stycken. Butik Nille (norsk kedja som nu finns på Frölunda Torg i Göteborg)  

✼ ✼ ✼ 

Det är himla kul att leka och kanske att man längre fram vågar testa mer och mer. 
Övning ger färdighet sägs det ju.

Trevlig fortsättning på veckan önskar jag er alla som kikar in!

✼ ✼ ✼


10 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Trevligt nog är jag fortfarande ledig, men bara en futtig vecka till..! Jag skulle också sluta äta sötsaker, men här sitter jag med en ask Noblesse...

::fina:: sa...

Vilka fina hjärtan! Visst är det oerhört roligt att leka med kamera, ljus och speciellt fokus på små saker. Jag jobbar också de här fyra dagarna och längtar redan till helgen! Ha en fin vecka! Kram, Josefine

Petra / Popetotrora sa...

Kul med en ny kamera! Den kan man leka med hu rlänge som helst. :-)

Och du... panacottan i inlägget nedanför ser helt ljuvlig ut! Gott Nytt 2012 på dig!

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen:) fina bilder du tagit. Du kommer bli proffs<3. Kramkram<3nettan

Anonym sa...

Ja man får vara glad för lite röda dagar : ) Jag har tagit sem två dagar den här veckan : ) kram Sofia

mammaxtre sa...

Övning ger färdighet, så är det :-)

God fortsättning Marie

Ninnis sa...

Vilken rolig leksak!!!
Tack för receptet i förra inlägget...måste testas..=)

Kram Ninni

Karin - Mina Rum sa...

Perfekt med presentkort, så man kan välja vad man själv vill ha.

God fortsättning och kram!

Karin - Mina Rum sa...

Perfekt med presentkort, så man kan välja vad man själv vill ha.

God fortsättning och kram!

Smultron på ett strå sa...

Vilka fina bilder du har tagit, du är ju jätteduktig! //kram maria