...och lite trädgård förstås!


måndag 5 mars 2012

Vårkänslor ~ Feelings of spring

V årljuset är äntligen här. Vi är många som väntat och längtat. Dagarna blir ljusare och ljusare och man får en försmak av våren.
Här i min trädgård har både krokus och snödroppar stuckit upp sina huvuden och breder nu ut sina klänningar i gult, lila och vitt. Så vackert!

✿ ✿ ✿

Jag har hängt undan tjockaste vinterjackan och bytt till en tunnare, hängt bort den tjocka stickade halsduken mot en lättare sjal.
Bara sådana här småsaker gör allt så mycket lättare och skönare.



Alla krokusar och pärlhyacinter jag köper i kruka på våren sparar jag alltid och gräver ner när tjälen släppt. Då kan man njuta igen nästa vår.

Min samling av vita ljusstakar står i fönstret

Många andra vårtecken har också dykt upp. 
Första fikan ute i vårsolen, en längtan att sätta fingrarna i jorden (idag inhandlades två nya pallkragar för grönsaksodling), mopeder som testar hastighetsgränserna och torr asfalt som behöver sopas.
I love it!

 

3 kommentarer:

Moa sa...

Hej hej.. visst är känslan härlig när man känner våren närma sig även om det är en bit kvar och många dagar med lite kallare väder kan väntas. Njöt och hade det skönt i helgen också, lite donande i trädgården blev det, sambo klippte träd o jag lite torra fröställningar. Idag har det varit mindre bra med värk i kroppen o knoppen.. så din beställning gladde mig ska du veta. Roligt att du vill ha en av mina väskor, jag skickar i morgon eller övermorgon beroende på hur morgondagen ter sig med kroppeländet.. kram och ha det gott i vårsolen..Moa

Fru Elin sa...

Så fina ljusstakar! Härligt med vår! Här känns den dock ett tag bort, än syns inte asfalten och mopederna lyser med sin frånvaro.. Men snart..

Fröken Fräken sa...

RIktigt så långt har inte våren kommit än. Men jag beöver inte längre ha på mig en extra kofta under vinterjackan, så det är ju alltid något. Och det har verkligen blivit ljusare!