...och lite trädgård förstås!


torsdag 12 april 2012

Bara glad...


Sarah Bernhard pion

Hej o hå!

Idag steg jag upp extra tidigt då jag skulle resa till Skövde å jobbets vägnar.
Lång bilresa och långt möte... så skönt att komma hem till slut.

 ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~  

Möttes av idel glada saker i brevlådan nämligen två trädgårdstidningar, en trädgårdsbok och mina sommarsticklingar hade kommit. Tänk vad lite kan göra så mycket  :)
Tog sen också en liten vända i trädgården och upptäckte till min stora glädje att min Sarah Bernhard pion har klarat vintern. Jag var tämligen övertygad att den dukat under så då blir man extra glad för motsatsen :)

~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~   ~ ~
 
Imorgon ska jag ta en tur till med kameran för att se och dokumentera hur långt våren kommit. Dessutom måste jag fixa lite planteringsjord och småkrukor till min sticklingar så de kommer igång.
Mycket fokus på uteliv och trädgård just nu... älskar det!

 

1 kommentar:

Annika sa...

Så härligt att våren är på gång och att din pion överlevt vintern :)