...och lite trädgård förstås!


måndag 16 april 2012

Nävor

När man tar mycket bilder på sin trädgård så kan man lätt se hur fort växtlivet kommer igång. 

Mina lila nävor är en favorit. Tyvärr har jag inte namnet men sist jag bloggade om dessa så fick jag tips om att det eventuellt kan vara en blodnäva.
Denna bild tog jag i mitten på juni förra året. Då är nävorna helt sammanväxta och bildar en liten häck. (fler bilder kan ni se här). 


I helgen jag tog denna bild, alltså mitten på april.  Lite skillnad eller hur? Nävorna syns inte ens, de vissnar ner helt på vintern och här har jag räfsat bort allt.


Fotona är inte riktigt tagna från samma ställe men näst intill.
Från andra hållet.

Nu längtar jag efter gröna gräsmattor och blommornas färger.
I år ska jag sätta fler vita nävor, också som kantväxt i en annan rabatt. Det blir så fin effekt av att ha flera likadana i rad.

Har så många tankar och idéer för vår trädgård, önskar trädgårdssäsongen var längre och att jag hade mer tid och pengar :)

 

6 kommentarer:

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Marina sa...

Ja, vilken skillnad! Den nävan ser så fin ut och inte sådär hängig och fläkig som vissa kan vara. Vissa ligger liksom en bra bit ut på gräsmattan istället för att växa uppåt.

Kram

Camilla sa...

Skriver ju alltid till dej hur kass jag är med mina blommor men NÄVOR och jag gillar varandra:) Visst längtar vi efter lite värme igen så att det kan bli lite fart. Ha en go kväll - kram kram!

Karin - Mina Rum sa...

Nävor är så söta och tacksamma. De bara blommar och blommar. Så finns det ju så många sorter också. Jag gillar verkligen din "näv-häck".

Kram!

Nilla sa...

Ja nävor är fina men tar plats. Gäller att tänka till där. Mina tog över allt innan jag visst bättre. :-) Men men idag känns det långt till vår... det snöar nämligen... inte vad jag ville precis.

Ha de bäst!
Nilla

Jenny sa...

Nävor är fina tycker jag. Dina ser ju verkligen ut att trivas, så läckert med en nävhäck :)

Kram,
Jenny