...och lite trädgård förstås!


fredag 13 april 2012

Våren kommer ~ Spring is on it's way

S å äntligen är det fredag igen. Veckans näst bästa dag (lördag är ännu bättre) :)

Idag blev det en liten tur i trädgården för att kolla in våren och dess framfart. Det känns lite som det stannat av vädermässigt, kallt som sjutton på morgonen och ofta dimma eller regn. Idag lyste dock solen en stund.
Växtmässigt händer det en hel del. I en rabatt slåss nu vitsippor, tulpaner, pärlhyacinter och julrosorna om uppmärksamhet. En salig blandning av färger, kanske något jag får åtgärda tror jag bestämt.

Häggmispel

Vår vackra häggmispel är på gång, titta så fina knoppar och lägg märke till regndropparna.
Denna buske är verkligen en favorit, blommor otroligt fint på våren med rosa blommor.
Hade jag haft plats så hade jag nog haft några till, de skuggar väldigt fint med, lite lagom sirligt ljus släpps igenom.

Nu önskar jag dig en härlig fredag kväll! Själv ska jag strax iväg på veckans Zumbapass  och efter det vankas hemlagad pizza och en liten godisskål.
Underbar helg!

 

1 kommentar:

Marina sa...

Vilken vacker bild!

Kram