...och lite trädgård förstås!


lördag 26 maj 2012

Betonghjärta

P  ingstafton, lördag, vackert väder, ledigt, Melodifestival... ja, idag finns det mycket att fira och njuta av.
Plockade in min första bukett med syréner ikväll och nu doftar det ljuvligt i hela köket. Ackompanjerat till den doften finns även en nybakad rabarberpaj (som ska ätas upp i morgon). Nu känns det verkligen som sommar!



Jag gjorde ju en hel del betongalster härom veckan och här visar jag ytterligare en sak. En platta med ett hjärta i och lite glasstenar. Eftersom det är pingstafton så passar väl ett hjärta bra idag?
Hjärtat är lite djupare så man kan ha lite vatten där och kanske en blomma som flyter omkring.

♥ ♥ ♥

Ska ni titta på Melodifestivalen ikväll?
Jag hejar såklart på Loreen! Hoppas det går bra och att hon får många röster :)
Nu tillbaka till min skål med bilar (mitt favvisgodis).
 
 

3 kommentarer:

Marina sa...

Så fint hjärta. Det är längesedan jag gjorde något nytt i betong.

Kram

Ninnis sa...

Nu kom suget att gjuta. Ditt fat blev jättefint...smakfullt.

Höll tummarna blå...och Loreen fixade en stor seger...så kul !

Ha en skön dag !!!

Kram Ninni

Anneli sa...

Men så fint........är det inte svårt att gjuta?

Vackert du beskriver din Pingstafton, man kan ju inte annat än att njuta när allt är så bra runt omkring en...........

Kram till dig,
Anneli