...och lite trädgård förstås!


fredag 4 maj 2012

Helg igen och tips på ett ny webbutik

F  örra helgen var vi iväg till goda vänner som för ca tre år sen köpte en gammalt hus. Huset är nära hundra år gammalt (byggt 1914).
Renoveringsbehovet är stort och de har redan hunnit med massor. Jag gick runt runt i huset och bara njöt att att se dessa fina brädgolv, pärlsponten, loppisfynden, lantköket och sist men inte minst alla fina kakelugnar och eldstäder.
Även trädgården är ett jätteprojekt och det ska bli kul att se mer av den i sommar när allt är i blom.


Att sitta vid en brasa med mätt mage och lite gott i glaset var inte dumt minsann.... En eldstad finns definitivt på min önskelista för framtiden.

Och min goa vän var så snäll och gav mig ett klaffbord som hon inte längre använde... tänk va, som jag har letat. Nu har jag ett :) Ska visa er senare hur fint det är.

Ha en mysig kväll! Här sitter vi i soffan och ser på hockey!

 

PS. En extra hälsning här till min fina bloggvän Camilla som imorgon slår upp portarna till sin gårdsbutik. Butiken ligger utanför Kungälv, i närheten av Göteborg.
Stort lycka till! Jag kommer på besök en helg här framöver.
Ni som inte bor nära kan förstås besöka deras webbutik Lantliv på Holm

Inga kommentarer: