...och lite trädgård förstås!


onsdag 16 maj 2012

Lila blommande skönheter

M ina vita tulpaner har blommat över, precis innan de rosa/vita och lila skönheterna tog vid.
Dessa är nya för mig i år, grävde ner dem i höstas och jag tror bestämt att de blir fler till hösten. Tulpaner gör sig liksom bäst i sällskap.

Bilderna tog jag nu på eftermiddagen, alldeles efter en regnskur. Sen kom solen och sen regnade det igen... man börjar ju undra var våren är? Här har vi inte haft så mycket värme direkt men enligt prognosen så verkar det bli varmare på söndag. Håller tummarna för det.



TACK för er respons på mitt förra inlägg, det värmde verkligen och självklart fortsätter jag med bloggen.
Kanske ändrar jag om lite för förändringens skull men ni kommer definitivt känna igen er.

Nu är det redan helg för mig, såå skönt med fyra dagar ledigt igen :)
Hoppas ni också har lediga dagar framför er!


 

3 kommentarer:

Ninnis sa...

Vilka vackra tulpaner..!!!
Bloggandet ska följa ditt hjärta och så länge du har något att skriva så har du oxå någon som läser det...=)

Ha det bra...<3

Kram Ninni

Hanna sa...

Vackert!
Kram
Hanna

Karin - Mina Rum sa...

Jag njuter också av tulpaner nu. (Samma sorter som dina gissar jag.) Men jag undrar också var vårvärmen egentligen håller hus. Idag vill jag ut och plantera allt jag köpte igår men det bara regnar och regnar. Det går visserligen att plantera i regnväder också men det är så jobbigt när man själv och allt annat blir blött.

Kram, från Karin som vill ha fint vårväder NU!