...och lite trädgård förstås!


lördag 12 maj 2012

På Lisebergs trädgårdsdagar...

I dag blev det en tur till Liseberg och trädgårdsdagarna.
Det är vackert och inspirerande att se planteringarna på Liseberg.
Mixen av blommor och färger... mm, bara att njuta och suga åt sig av allt det fina.


Jag måste definitivt få ner fler tulpanlökar i jorden till hösten! Och några kejsarkronor, den kombinationen är ju så fin.



 Lite lekfullt i allt det vackra, vad sägs om den här grönsaksvagnen och skottkärran.



Och avslutningsvis, en annorlunda och kul fågelskrämma.


Hoppas ni tyckte om bilderna! Själv blir jag så inspirerad och vill ut i trädgården och greja mera :)
Man kan ju handla allt möjligt också, jag visar er längre fram vad jag fick med mig.


 

4 kommentarer:

mitt gröna hjärta sa...

Hej Marie, vad roligt att höra att du röstade på just Europa, det var nämligen min grupp som gjorde den! Visst var det underbart att gå runt och bli inspirerad på Liseberg, synd bara att det inte var bättre väder! Ha en fortsatt bra lördag! Jenny

Cattis sa...

Underbara blomsterbilder du presenterar! Tyvärr bor jag för långt bort från Liseberg så jag kan inte njuta av all blomprakt på riktigt.

Kram Cattis

Bella sa...

Vilken underbar färgprakt du visar på de fina fotona, det är så vackert med blommor!!

Hoppas du får en skön söndag

Kram Bella

Camilla sa...

Så många underbara bilder med en massa inspiration. Hade gärna också varit på Liseberg men tiden räckte inte till. Har grejat i min egen trädgård i dag - det är den absolut bästa terapin och mest rogivande sysselsättning som finns. Skulle också vilja putta ner mer tulpaner till hösten men jag vet att rådjuren äter upp dem så det känns ganska hopplöst. Ha en go vecka - kram kram!!!