...och lite trädgård förstås!


tisdag 26 juni 2012

Silverarven sprider sig...

V ilken sommardag det blev helt plötsligt! Från hällregn och rusk till högsommar! Kanske det hjälpte att jag gnällde lite i går?  :)

Idag efter jobbet tog jag en cykeltur till vårt auktionsställe i närheten, det var dags för sommarens första auktion. Hur mycket folk som helst och det hade säkert att göra med ett visst tv-team som var där. Hoppas jag inte fastnade på bild.. om så så ser ni mig på Antikjägarna någon gång i framtiden. Hepp!

Inga fynd gjordes dock, de sakerna jag var intresserad av gick för dyra slantar så jag åkte hem istället och fikade på altanen innan jag började gräva lite i trädgården.
Kom på att jag måste ju visa er min silverarv. Den planterade jag förra sommaren och maken till att sprida sig alltså... fast för min del är det positivt, jag vill att den ska fylla ut en stor rabatt.
Nu ringlar den sig som en orm mellan en brudspirea och de vita smultronplantorna (som också sprider sig lavinartat).


Må så gott och hoppas solen skiner på dig med!
Kram!

 

Inga kommentarer: