...och lite trädgård förstås!


fredag 5 oktober 2012

Först tack och sen DIY: Brickförvandling

J
ag tackar och niger allra ödmjukast för era otroligt snälla och omtänksamma ord i förra inlägget.
Sådana fina adjektiv om mig gör att jag rodnar. Tack!

Klänningen/tunikan jag hade på mig är av märket Cream. Den heter Love lace tunic cream kitt och den handlade jag oprovad hos Home no1 (när den fanns som webbutik). 
Underklänningen är också från Cream och inköpt på samma ställe. Den heter Paula underdress cream kitt.
Sjalen över axlarna kommer från Nordljus och är deras egna märke Lucky Lina. Sjalen heter sjal rome ivory lux edition.
Och till sist paraplyet köpte jag hos Tulipa (Liljor och tulpaner bloggen) och märket är så klart Lisbeth Dahl.


♥ ♥ ♥

Vill ni se ytterligare ett loppisfynd? Om inte så får ni sluta läsa här...

Det blev ännu en plåtbricka. Tror det är en gammal Nilsjohan bricka som var väldigt poppis för ett antal år sedan.
Min mor har kvar sin än idag. Jag fyndade en för ett par år sedan också och den sprayades vit. Denna nya bricka i samma storlek blev svart.
Väldigt nöjd med resultatet! Perfekt storlek för en fika för två.


En tjej bredvid mig på loppisen höll i den en stund men till slut så la hon tillbaka den på hyllan... då var jag där snabbt och norpade den. En tia fattigare och en snygg bricka rikare.
Så här såg den ut då, i den klassiska röda:


Sprayfärg är alla tiders för dessa ting... lätt att använda och resultatet blir finfint.

Happy happy!

2 kommentarer:

Karin A sa...

Ursnygg - jag har en bricka som väntar på att målas. Får se om jag hinner i helgen. Kram!

::fina:: sa...

Du är värd vartenda ord! :-) Skitsnygg bricka, gillar sådana när man fixar om färgen så som du gjort. Hur snygg som helst, vilket fynd! Blir nästan lite avis, jag är brickoman! kram!