...och lite trädgård förstås!


lördag 9 mars 2013

DIY: Klä om lådor

Hej på er fina!
Nu ska jag inte tjata mer om våren MEN känns det inte som att mars månad är ovanligt kall? Jag minns som att vi suttit ute o fikat mycket mer under mars än vi gjort hittills...  Idag tog vi en tur till vår lilla stad och caféerna har sina uteserveringar igång men det blåser isvindar så (nästan) alla går in istället. 
Jag får väl helt enkelt ge mig till tåls lite till. De första paprika- och chilifröerna planterades dock idag och det känns kul. Även några tagetes satte jag så nu är det bara att tålmodigt vänta ett tag till.

Pyssellusten gjorde sig påmind redan igår så jag satte igång att klä om några lådor. En kartong jag förvarar lite kablar och annan teknik i samt en hattask fick nytt utseende.

Från svartvitt respektive rosa till detta gråvita papper. 
Jag tror att presentpappret kommer från det stora varuhuset. Det är lite kraftigare än vanligt presentpapper så det passade perfekt för detta ändamål.

Nu ska jag pyssla vidare en stund innan det är dags för middag och Mello.
Ha det gott!

Inga kommentarer: