...och lite trädgård förstås!


lördag 4 maj 2013

Lite pics från trädgårdsdagarna...

Trädgård... så himla härligt att säsongen är igång. 
Vill ni se lite bilder från Lisebergs Trädgårdsdagar? Håll tillgodo...


Pelargoner och hortensia... såå fina exemplar!

Dessa var både lite rosa och lite blå...


Fula gubben i baljan... en filur jag nog inte vill ha min trädgård :)


Och här lite av parkens egna planteringar. Många färger och nyanser, väldigt lyckat.





Fin inspiration... kanske dags att ta fram lite betong och gjuta sig ett par fina plattor.


Några påsar med växter och blommor fick förstås följa med hem. Borde egentligen gå ut i trädgården nu och gräva ner men jag saknar solen...

Ha en fin fortsättning på lördagen och tack för fina välkomnande ord!


7 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Vilka härliga bilder, synd man har lite långt dit...men men det får väl gå...
Ha det gott och hoppas snart solen skiner på dig så du får ner dina växter!

Anneli sa...

Välkommen igen till bloggvärlden!
Kul att du fått lusten tillbaka...........

Åh, önskar jag haft tid att besöka Liseberg, såååå vackert nu med trädgårdsmässan.
Kanske imorgon........

Ha en fortsatt fin helg,
Anneli

Ninnis sa...

Tack för att jag fick följa med till Liseberg genom din kameralins...=)

Kram Ninni

Smultron på ett strå sa...

Vilka underbara bilder! Pelargonerna är ju "to die for"! Tack för inspirationen! //kram maria

Jenny sa...

Åh, där hade jag velat vara! Älskar hortensior, men tyvärr är de ofta dyra. Jag skulle vilja köpa massor!

/Jenny

Tina sa...

Gamla goa Liseberg!
Jag har privat profil, kollade just o jag kom in på din. Har du begärt att följa? Då ska det ju komma upp en förfrågan...vi får kolla!

Ha en fin helg!

Room Design By Nenne sa...

Hej, Vilka fina, inspirerande bilder! Visst är det mysigt att våren äntligen är här på riktigt, nu har vi allt fina framför oss. Ha det gott, kram Nenne