...och lite trädgård förstås!


måndag 24 juni 2013

Jag gillar daggkåpa

N
ämen hej, har hon fått fnatt? Ett inlägg idag igen.. :)
Bloggkrampen består men jag tycker ju det är kul så jag "kämpar på". Och då menar jag att det är kul så det känns inte som något krav eller så, bara svårt att hitta något att skriva om...


Daggkåpan sprider sig i trädgården. Jag fick ett par små sticklingar av svärmor för två somrar sen och nu har de växt till ett par rejäla tuvor. De sprider sig och det gillar jag. 
Köpte faktiskt även ett par rödskaftade daggkåpor i sommar som jag hoppas ska ta sig. En växt som är perfekt att plocka i bukett, här har jag dock bara en liten kvist och det räcker.
Fint att fylla ut både rabatt och buketter med.

Ha en fin kväll! 
TV tittandet är nästintill obefintligt för mig just nu men ikväll har jag satt på inspelning, en ny serie på ettan kl 22, Hunted. Inte är jag vaken då men spela in går ju bra. Så nu hoppas jag att den är bra..
Och imorgon börjar sommarens måste, Morden i Midsommer. :)

4 kommentarer:

::fina:: sa...

Så vackert! En finstämd och härlig bild. Vad kul att det blev ett inlägg idag också! Hihi det är samma sak här, inte mycket tevetittande. I lördags satte vi oss båda i soffan och slog på teven och liksom skrattade när vi upptäckte att vi var på väg att TITTA PÅ TEVE! Och det var ju tur, för just då började en ny säsong av "Kommisarie Banks" - också ett måste. Tack för tipsen om "Morden i Midsomer" - ett måste precis som du säger! Och du missade väl inte Ernst i torsdags?! Kram!

VisaLiza sa...

Hunted kan verkligen rekommenderas! Såg hela serien tidigare i vår och den håller spänningen hela vägen. Det kommer dessutom att bli en fortsättning. Kramar Liza

Hanna sa...

ser så gott ut.
Kram
HAnna

Karin - Mina Rum sa...

Morden i Midsomer är sannerligen inte min favorit, men jag gillar daggkåpan desto mer. Fick en liten planta av en kollega förra sommaren och den har växt sig STOR nu i år. Snart kan jag säkert dela den och få ännu fler plantor. Sånt gillas.

Kram!