...och lite trädgård förstås!


söndag 23 juni 2013

Rosa i trädgården

H
ej hej,
Ömsom sol, ömsom regn.. ena dagen högsommar och nästa känns höstlik. Visst är det väl typiskt svensk sommarväder.
Trädgården njuter jag av oavsett väder, dock blir det väl inte lika många minuter/timmar utomhus om regnet är för ihärdigt.


Den vita lilla emaljkoppen köpte jag förra sommaren och den är en klar favorit. Antingen plockar jag blåbär och smultron från trädgården i den eller så får den agera blomsterkopp till de blommor som sjunger på sista versen.


För 4-5 år sedan planterade  jag en pion 'Sarah Bernard'. Den blommade första sommaren minns jag och sen har det bara varit blad.
På midsommarafton i år tyckte den det var dags igen... fyra underbara blommor har nu slagit ut.


Man kan nästan följa den från knopp till blomning, sagolikt vacker när den öppnar sig.


En mycket vacker skönhet! Nu gäller det att njuta...



Och sist men inte minst... paradisbusken vill också blomma i år. Planterades för två år sen och jag trodde nästan den dött i vinter men nu så.... härligt.
Dessa får trösta mig då lite annat inte klarade vintern. Bland annat min underbara New Dawn ros gick hädan. Dock är en ny inköpt nu så den ska planteras vilken dag som helst.



Ha en fortsatt fin midsommarhelg! Skönt med en dag extra ledigt.

Många tack för att ni kikar in hos mig! Jag är allt runt och kollar era fina bloggar även om spåren efter mig är små för tillfället.
Ha en underbar dag!

4 kommentarer:

Ninnis sa...

Vilken underbar pion...=)

Ha det bra !

Kram Ninni

::fina:: sa...

Så vackert rosa! Pionen är helt ljuvlig... vilken lycka att den blommar igen! Hoppas du har en jättemysig söndag med de dina. Kram!

Huset bakom lindarna sa...

Underbar färg på din pion! Jag har två knoppar på min, väntar med spänning att de ska slå ut! Kram/Finas mammis

Hanna sa...

vackra blommor.
Kram
HAnna