...och lite trädgård förstås!


torsdag 29 augusti 2013

Första piffet på nya stenterassen

Iveckan fick vi en ny trädgård. Inte sant men så känns det!
En ny stor stenterass på ca 25 kvm kom till samt två fina rabatter. Helt underbart!
På eftermiddagen har vi sopat och vattnat men inte hunnit med något mer piff... jo, en sak. När skymningen kom kunde jag inte låta bli att smyga dit med en lykta.
Lyser så fint så!


Själva terassen och de två nya rabatterna kan jag inte ta åt mig äran av utan det är duktiga TrädgårdsFia med bloggen En trädgårdsälskares betraktelser som fixat tillsammans med sin kollega GartnerGutten.
Här kan ni läsa om hur de gjort och vilka blommor som är planterade.

Är så tacksam att jag en gång i tiden klickade in första gången på hennes blogg och blev en trogen läsare som insåg att ska jag ha en stenläggning så är det Fia man anlitar. Supernöjd! Kan varmt rekommendera!

I helgen hoppas jag hinna piffa lite och få dit något att sitta på mm. Så fler bilder utlovas.

Allt gott!


5 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Det blev verkligen jättefint! Kul att fått följa via Instagram och nu se det här, var inne o kikade på Trädgårdsfias blogg också.
Nu återstår det roligaste - piffet, förstår att du ser fram emot den här helgen när du kan piffa och njuta!
Kram Gunilla

Fia sa...

Åh, jag rodnar nästan... Jag är så glad att ni är nöjda! Och duktiga ni som fogat igen, nu kan jag känna mig lugn där med :-)

Hanna sa...

Fin bild och vacker lykta.
Ha en toppen helg.
Kram
Hanna

Marina sa...

Ser fint ut även om bara lite syns :). Kul med nytt och att vara nöjd.

Kram

::fina:: sa...

Vad fint! Hihi När man kommer till piffet är det en härlig känsla! Det ska bli kul att få se ännu mer. Hoppas ni har en mysig fredagskväll! Kram!